І. Оргмомент.
1. Вірш.
2. Девіз уроку.
3. Гра «Настрій».
4. Гра «Краса і сила».
ІІ. Актуалізація знань.
1.
Хвилинка каліграфії.
Завдання: а) Відгадати загадку.
б) прописати
каліграфічно.
в) Списати
загадку.
1.
Загадка.
-
Про яку частину мови йде річ у загадці?
1.
Гра «Інтерв’ю».
ІІІ. Перевірка д/з.
1.
Бесіда.
-
З якої казки цей уривок?
-
Якими займенниками ви замінили іменники?
-
Якими займенниками можна замінити іменники дід, баба,
качечка?
ІV. Мотивація навчальної діяльності.
2.
Вибірковий диктант.
Завдання: а)
Виписати займенники із вірша.
Завдання: б) перевірка вибіркового диктанту.
в) з будь – яким із
записаних займенників скласти і записати
речення.
V. Повідомлення теми і мети.
Сьогодні
ми продовжимо вивчати тему «Займенник», а саме познайомимось із особовими
займенниками. Будемо вчити розпізнавати і використовувати особові займенники як
в усному так і в писемному мовленні.
VІ.
Робота над темою.
1.
Робота з підручником.
1.
Робота з правилом.
Завдання:
а) прочитати
займенники, записані у вибірковому диктанті;
б) про ці
займенники є правило на с. 22. Прочитати правило.
- То як називаються займенники, записані вами? (особові).
2.
Робота з таблицею.
-
Які бувають особові займенники? (1, 2, 3 особи однини і
множини).
-
Назвіть займенники 1-ої особи однини.
-
Назвіть займенники 1-ої особи множини.
-
На що вони вказують?
-
Назвіть займенники 2-ої особи однини.
-
Назвіть займенники 2-ої особи множини.
-
На що вони вказують?
-
Назвіть займенники 3-ої особи однини.
-
Назвіть займенники 3-ої особи множини.
-
На що вони вказують?
-
Яку особливість мають займенники 3-ої особи однини. (має
3 займенника: він, вона, воно. Це залежить від роду (ч. р., ж. р., с. р.)
особи, про яку говорять.)
1.
Виконання вправи 34 –
колективно.
а) читання вірша
«Білочка».
б) словникова робота
(соснячок).
в) списати і вставити пропущені займенники.
г) визначити особу та число дібраних займенників.
V. Фізкультхвилинка.
Завдання: Виконати вправу і
постаратися впізнати у вірші займенники.
Я і ти, ви і ми,
Він, вона, воно й вони.
Сонце, хлопчики й дівчатка!
Колони порівняйте
Розминку – веселику
Зі мною починайте.
Раз підняти руки вгору,
Два зігнутися додолу.
Три, чотири рівно стати.
Будем знову рахувати.
Руки в боки,
Руки так,
Руки вгору, як вітряк.
Нахилившись, розігнувшись,
Кругом себе повернувшись
Раз присядьте,
Два присядьте
І за парти тихо сядьте.
1.
Творча самостійна робота
за вправою 36.
Завдання:
а) скласти речення з особовими займенниками;
б) записати у зошит;
в) визначити особу і число займенників.
2.
Гра «Уважне вушко».
Завдання: Назвати займенники, визначити особу та число.
1.
Гра «Міцна дружба».
Робота з
прислів’ями (в парах).
Завдання: а) поєднати частини прислів’я.
б) пояснити їх зміст.
в) визначити особу та число особових займенників.
1.
Контрольний тест.
Взаємоперевірка: в, б, а.
VІІІ. Д/з.
ІХ.
Підсумок.
1.
Самооцінка.
-
Підрахуйте кількість балів і запишіть на полях.
2.
Рефлексія.
-
Що б ви сьогодні вдома розповіли батькам про наш урок?
-
Що нового ви вивчили?
-
Чи сподобався урок? Чим?
3.
Вірш.
Додаткове завдання
«Мозковий штурм».
Жарти – загадки може
розгадати той, хто добре вивчив особові займенники.
1. Який займенник складається
із 2звуків, але 1 букви?
2. Які два займенники псують
дороги?
3. Додавши до займенника
І-ої особи одну букву, перетворіть його на антонім до слова «війна».
4. Який займенник
складається з 4 звуків, а на письмі пишемо лише 2 однакові букви?
5. В якому слові вживається
7 займенників І-ї особи однини?
6. Яке жіноче ім’я
складається з 30 однакових займенників?
7. Як за допомогою 3
особових займенників можна зробити руки чистими?
8. Перший склад – особовий
займенник, другий – дитяча хвороба. Разом позначає предмет, що утримує
корабель.
9. Я – спереду, я – вкінці,
а посередині назва породи маленького коня. Разом буде назва країни.
10.
Хто швидше назве
займенники з двома буквами е?