Субота, 19.08.2017, 06:28
ГаївськаЗОШ-сад І-ІІ ступенів
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 51
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Міністерство освіти і науки України

Гаївська загальноосвітня – сад І-ІІ ст.

 

 

 

 

 

 

Розробка уроку з української мови

 у 2 класі:

 

«Розповідні речення. Розділові знаки в кінці розповідного речення»

 

 

 

Розробила і провела

вч. Філіппова Н.М.

 

 

    

 Хід уроку:

І. Організаційний момент.

1.Привітання гостей, налаштування на плідну роботу.

Любі друзі! До нас в клас

Завітали гості щирі.

Привітайте в добрий час

Гостей посмішкою й миром.

( Діти повертаються до гостей і вітаються )

-         А тепер зручно сідаємо,

Наш урок розпочинаємо.

Мені приємно працювати з талановитими учнями. Я впевнена,  що ми подаруємо один одному чудовий урок – урок творчості, натхнення, добра і радості.

 Девіз уроку:

Щоб робота в нас кипіла,

Працювати будем:

Швидко! Дружно! Вміло!

      Вправа « Сподівання».

Пам'ятаєте, що починати треба зі слів « Я сподіваюся …»

 

 ІІ. Актуалізація знань і фіксація утруднення в діяльності.

Мені листоноша вчора приніс листа, але в ньому так усе написано, що я нічого не зрозуміла. Ви мені допоможете? Послухайте.

Невидимка ходить в гаї,

Всі дерева роздягає.

Про що ідеться в листі?

Як ви здогадалися?

Каліграфічна хвилинка.

А зараз напишемо каліграфічно склади, буквосполучення, слово.

Ос  сі ін нь  осінь (напис на дошці)

Репродукція картини »Осінь».Усно складають діти речення про осінь.

Зробіть звукову модель слова осінь.

Покладіть наголос.

Поділіть слово на склади:  о – сінь.

Обведіть букви, які позначають м’які  приголосні звуки.( с н).

Складіть речення зі словом  осінь.

( Діти складають речення, а вчитель їх редагує і записує на дошці )

Прийшла золота осінь. ( напис на дошці )

Чи можна вважати написане реченням?  Чому?

1.Гра « Запитання – відповідь ».

- Я буду ставити запитання, а ви -  давати повну відповідь.

З чого складається наше мовлення? ( слів, речень )

Як відокремлюється речення одне від одного в усному мовленні й на письмі? ( пауза, крапка).

З якої букви пишеться перше слово в реченні? ( з великої).

Що виражає речення? ( закінчену думку )

Що ставимо в кінці речення? ( крапку ).

Прочитайте речення:

Прийшла золота осінь.

-         А тепер із радістю.

Прийшла золота осінь!

З якою метою вжите перше і друге речення? ( щоб щось розповісти)

Як читається перше речення? ( звичайною інтонацією )

Як читається друге речення ? ( із радістю, з окличною інтонацією )

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

- Отже, сьогодні на уроці ознайомимося з розповідними реченнями, зі знаками, які потрібно ставити в кінці розповідних речень.

-         А зараз попрацюємо з таблицею.

1.    Робота з таблицею.

Які бувають речення    З якою метою вони вживаються    Як вимовляються?

Розповідні                              Щоб розповісти,                          З НЕОКЛИЧНОЮ  ОКЛИЧНОЮ

                                                  повідомити                                                   ІНТОНАЦІЄЮ

                                                                                                                                                                                                             

 - Зверніть увагу! Що ставимо в кінці розповідного речення? ( крапку і знак оклику )

- Отже,  речення в якому про щось розповідається або повідомляється, називаються розповідними. У кінці розповідного речення ставимо крапку. Але деякі розповідні речення вимовляються з радістю. У кінці таких речень ставимо знак оклику. ( Висновок робить вчитель за допомогою учнів )

2. Робота з підручником.

- Відкрийте свої підручники на сторінці 62, і Ярослав прочитає правило.

( Діти читають хором, потім з допомогою вчителя розказують).

3.Фізкультхвилинка

Вітер осінній дерева гойдає,

Ліворуч-праворуч колише, хитає.

Вперед і назад, то вниз їх згинає.

І птахи у вирій уже відлітають.

А учні тихенько за парти сідають

І мову українську вивчають.

   ІV. Узагальнення і закріплення знань.

1.          Гра »Склади речення».

У дітей на партах різні предмети з якими вони складають розповідні речення.

     2.Робота з підручником. Вправа 126. С. 62.

-         Прочитайте виразно текст.

-         Скільки речень у тексті? ( 4 )

-         Про що йдеться в кожному із них? ( про дощик, про те, що він втомився, що все гарне ).

-         Як потрібно читати останнє речення? ( із радістю )

-         Чому потрібно бережно ставитися до природи?

-         Запишіть останнє речення в зошит.

Взаємоперевірка.

-         Скільки слів у реченні?

-         Покладіть наголос у слові земля.

-         Скільки звуків позначає я у слові земля? Чому?

 

3.Робота з роздатковим матеріалом.

Робота в парах.

-         На  кожній парті є картка. Там написані слова. Вам необхідно скласти і записати в зошит  речення.

листя,  з, опало,  дерев,  Пожовкле. (Пожовкле листя опало з дерев.)

Багато, у , лісі, грибів, нашому. ( Багато у нашому лісі грибів.)

відлетіли, у, краї, Пташки, теплі.    (Пташки відлетіли у теплі краї.)

          На, падають,  тротуар, каштани. ( На тротуар падають каштани.)      

          Тротуар – частина дороги.

-         Які це речення за метою висловлювання? ( розповідні )

-         Які знаки ставляться в кінці розповідних речень? ( крапка, знак оклику )

 

 

4.Колективна робота.

Закресливши усі літери «к», ви прочитаєте моє побажання.

Будькте  кзаквждки  кздокроквкі ! (Будьте завжди здорові! )(запис на дошці )

-         Як вимовляється це речення? ( з радістю )

Прочитайте разом це речення і запишіть його в зошити.

 

     V. Підсумок уроку.

 

Вправа «Мікрофон».

- Мені було приємно працювати з такими здібними учнями. Ви всі – молодці. Дякую вам за урок.

Що нового для себе ви дізналися на уроці? ( про розповідні речення )

То яке речення є розповідним?

Що ставимо в кінці розповідного неокличного речення? ( крапку )

Що ставимо в кінці розповідного речення з окличною інтонацією? ( знак оклику)

Продовжіть фразу «Сьогодні на уроці  я … »

Чи справдилися ваші сподівання?

Асоціативний кущ.

Назвіть слова, які асоціюються з нашим уроком.

       Урок (цікавий, навчальний, веселий ).

  

 VI. Домашнє завдання ( інструктаж ).

 

-         Щоб закріпити вивчений матеріал, попрацюєте вдома.

Виберіть для себе завдання.

                                               Цікаве ( вправа 129 )

Вибираю

                                               можу виконати самостійно ( вправа 128 )

 

 

 

Пошук
Календар
«  Серпень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Архів записів
Друзі сайту
  • Кухар А.К. вчитель початкових класів Гаївської ЗОШ-сад
  • Розклад погоди у Гайовому
  • Місце знаходження села
  • Офіційний сайт м.Бар
  • Відправити бесплатні СмС на Київстар/Діджус/Білайн
  • Copyright MyCorp © 2017Конструктор сайтів - uCoz