П`ятниця, 20.10.2017, 17:12
ГаївськаЗОШ-сад І-ІІ ступенів
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 51
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Тема:  Всесвітня павутина та пошук інформації в Інтернеті. Практична робота № 8 « Пошук інформації в Інтернеті »

Мета :  ознайомити із засобами пошуку інформації в Інтернеті , принципами функціонування  веб  – каталогів та пошукових систем . Навчити стратегії пошуку інформації . засобами Інтернету.

засвоєння знань про основні джерела інформації та технологію її пошуку; формування вмінь здійснювати пошук необхідної інформації з використанням різних джерел інформації;

Розвивати логічне, образне та критичне мислення, творчу уяву;

Виховувати почуття відповідальності, працелюбність, допитливість, самостійність, уважність.

Обладнання : комп’ютери, підключені до глобальної мережі , картки із завданнями практичної роботи , мультимедійний проектор.

Тип уроку : урок використання знань,умінь і навичок .

Хід уроку

І.Організаційний момент

Вітання з учнями , перевірка домашнього завдання .

II. Повідомлення теми і мети уроку

Сьогодні в світі найважливішою складовою освіти людини є вільне володіння інформаційними технологіями, так як діяльність людей все в більшої степені залежить від інформованості і здатності ефективно використовувати інформацію. Кваліфікований спеціаліст будь-якого профілю (як технічного так і гуманітарного) повинен вміти знаходити, обробляти і використовувати інформацію за допомогою комп’ютерів і інших обчислювальних і телекомунікаційних засобів. Знання інформатики і інформаційних технологій – необхідні вимоги професійної придатності в 21 столітті. Пошук інформації в Інтернет – другий за затребуванням із сервісів Інтернет (перше місце займає електрона пошта). Навички пошуку інформації сьогодні необхідні кожному користувачу Інтернет. Мережа – невичерпне джерело будь-якої інформації. Тому получити елементарні навички пошуку інформації в Інтернет, правильно організувати свою роботу в мережі допоможе нам сьогоднішній урок, який присвячений пошуку інформації в мережі Інтернет.

 

 Сьогодні на уроці ви навчитеся:

працювати в середовищі браузера Internet Explorer; Google Groom

переглядати web-сторінки;

розуміти структуру адреса web-сторінок;

шукати інформацію по заданим адресам;

шукати інформацію по ключовим словам.

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів

 Для того, щоб перейти до вивчення нової теми давайте згадаємо:

Що таке Інтернет?

Що получає кожен комп’ютер при підключенні до мережі Інтернет?

Де зберігається вся інформація в глобальної мережі?

За допомогою чого спілкуються між собою персональні комп’ютери?

Які два види доменої системи ви знаєте?

Що означають дані скорочення: ru – ………… сom – …………gov - …………… edu – …………

Як називаються програми для роботи в Інтернет?

Назвіть самий поширювальний браузер?

Назвіть самі розповсюджені пошукові системи?

На якої мові пишеться ім’я сайту?

Сполучення яких клавіш дозволяє переходити з англійської мови на українську (російську) і навпаки?

 

 

IV. Мотивація навчальної діяльності.

4.1 Пошук інформації в Інтернетіце не тільки пошук у web- просторі , а й в інших типах ресурсів мережі. Знання цих основних  типів , особливостей доступу до них є необхідною умовою для успішного проведення пошуку .

Основними об’єктами , які можна використовувати при плануванні пошуку , є гіпертекстова система WWW  ,система телеконференцій ,електронна пошта , бази даних , списки розсилки , пошукові системи та ін.  Частіше ми звертаємося до служби World Wide Web.

V. Вивчення нового матеріалу.

 5.1  Для пошуку інформації в Інтернеті можна користуватися декілька ми способами. Давайте розглянемо ці способи – робота з алгоритмом пошуку інформації.

 Перед тим, як приступити до пошуку інформації необхідно відкрити будь – який браузер ( демонстрація засобів пошуку інформації в Інтернеті )

 

Звертання по адресу.

 Щоб завантажити потрібну сторінку або сайт необхідно в адресної строці браузера набрати адрес цієї сторінки або сайту.

Кожна web-сторінка має адресу і розташована на одному з web-серверів, який також має адресу (як вже говорили числовий і домений).

Наприклад: http://www.getman-museum.kiev.ua - це адреса сайту Музею Гетьманства.

http://www.getman-museum.kiev.ua/page_expo.html - сторінка, яка розташована на сервері (експозиції Музею Гетьманства).

Використання пошукових серверів.

 Якщо ви не знаєте адреси серверів, то для пошуку інформації в мережі Інтернет існують пошукові сервери. Кожна пошукова система – це велика база ключових слів, які зв’язані з web-сторінками, на яких вони зустрілись. Ключовими є ті слова, які є основними. Для пошуку адреси сервера з інформацією, яка вас цікавить, треба ввести в поле ключове слово, або декілька слів, або фразу. Так ви посилаєте пошуковій системі запит. В відповідь система виводить список адрес web-сторінок, на яких зустрілись ці  

 5.2  Пошукові каталоги ( каталоги ресурсів ) – це сторінки , що містять систематизовані посилання на сайти .

Посилання об'єднанні у групи за певними ознаками , як правило , за тематикою ; кожна група може мати декілька рівнів . Пошукові каталоги мають різноманітний сервіс : пошук за ключовими словами , надання списків останніх вступів тощо.

Пошукові машини – це інформаційно – пошукові системи , які безперервно сканують інформацію в мережі та виконують індексацію документів , і вже на основі утворених індексних баз даних користувачу за його запитом надається інформація .

Інтернет — всесвітня асоціація комп’ютерних мереж або простіше — World Wide Web (WWW), що дослівно означає «всесвітня широка павутина». В Інтернеті можна отримати різноманітну інформацію — від прогнозу погоди до інформації про політику, техніку і технології, меблеве виробництво, медицину, наукові відкриття тощо. Складно навіть уявити, що неможливо знайти в мережі Інтернет.

Види доступу до ресурсів Інтернету відрізняються різними схемами підключення, які забезпечують постачальники послуг мережі — провайдери. Звичайні користувачі підключаються до Інтернету за допомогою модему і телефонної лінії, кабельного з’єднання чи за допомогою бездротової технології. Кожний комп’ютер, що підключений до всесвітньої мережі, має власний номер, який називають доменом (від англ. domain — область).

Найбільш поширена послуга, яка надається мережею, — віддалений доступ до баз даних. Це означає, що дослідник може за допомогою свого комп’ютера, підключеного до Інтернету, переглядати інформацію, яка знаходиться на великих відстанях у бібліотеці та зберігається у відповідному комп’ютері.

Коли ви знаходитеся (через комп’ютер) у мережі Інтернет, то є можливість переглядати різноманітні документи в різних частинах країни чи світу, за лічені хвилини зазирнути на українську сторінку сервера Національної бібліотеки України ім. В. І. Вернадського (м. Київ) і переглянути інформаційні джерела з наукової періодики чи електронні наукові фахові видання, тематичні зібрання тощо. Ви можете переходити від однієї сторінки до іншої звичайним натисканням кнопки миші вашого комп’ютера. При цьому кожне ключове слово з’єднується з відповідними інформаційними файлами через гіпертекстові зв’язки. Це те саме, що посилання в статті енциклопедії, що починаються словами «див. також…», але для того, щоб гортати сторінки книги, вам достатньо лише клацнути мишкою на потрібному ключовому слові (для зручності воно виділяється кольором або підкреслюється рискою), і через секунди чи хвилини (у залежності від швидкості завантаження даних у мережі та кількості користувачів, що знаходяться на тому ж сервері) перед вами з’являється потрібна для вас інформація. Достатньо швидко також можна одержати інформацію та відповідний доступ до неї, що знаходиться на десятках і сотнях тисячах комп’ютерів у всьому світі. Якщо вас не влаштовує те місце, до якого ви потрапили в пошуках інформації, то віртуальна кнопка на екрані комп’ютера «BACK» допоможе повернутися на початкову сторінку.

Інформацію в Інтернеті шукають за:

• тематичними каталогами;

• за допомогою пошукових систем.

Існує думка, що в Інтернеті є все. Однак, це не зовсім так. Матеріали для розміщення в мережі готують звичайні люди (зрозуміло, фахівці своєї справи), тому там можна віднайти лише те, що вони вважають за потрібне. Однак завдяки їх творчості в мережі утворилося понад двох мільярдів Web-сторінок. В Інтернеті каталоги та покажчики розрізняються технологією підготовки. Над каталогами працюють люди, а покажчики формуються автоматично. Під час каталогізації ресурсу досвідчений редактор уважно проглядає його, визначає, до якої галузі знань його можна віднести, і вносить у відповідний каталог. Для пошуку інформації в мережі Інтернет найчастіше використовують інформаційно-пошукові машини. Такими пошуковими системами є: Мета, Ukrnet, Atlas, Google, Рамблер, Яндекс, Yahoo, Excite, Hotbot та інші. Потрібно ввести адресу такої системи (наприклад: www.ukrnet.ua) в адресний рядок програми-браузера Internet Explorer. Після цього загрузиться головна сторінка пошукової системи. Пошук потрібної інформації можна здійснити за допомогою ключових слів або за допомогою Web-каталогів.

Як свідчить практика, пошукові системи дають можливість здійснити найбільш повний пошук у рамках заданої теми. Робота пошукової системи

проводиться в три етапи. На першому — сканується інформаційний простір і збираються копії вебресурсів. На другому — бази даних, складені за результатами сканування, систематизуються таким чином, щоб у них можна було проводити прискорений пошук. А на третьому етапі пошукова машина приймає запит від користувача і після цього проводить пошук у своїх базах та відображає веб- сторінку з оформленими результатами пошуку.

Інша найбільш поширена послуга, яка використовується в мережі Інтернет, — це електронна пошта (E-mail).

Основна перевага електронної пошти на відміну від традиційної полягає в тому, що адресат, якому надсилають інформацію, може знаходитися на великих відстанях, у будь-якій частині земної кулі, проте відправлений йому лист надійде за декілька хвилин. Головне, аби він був підключений до мережі Інтернет. При чому інформація може бути не лише у вигляді текстових документів, але й у вигляді фото - чи відеофайлів. Ще однією перевагою електронної пошти є автоматичне завантаження тієї інформації, яка вас зацікавила. Для цього можна підписатися на певні списки розсилок. Більшість із них влаштовані так само, як і газети чи інші періодичні видання. Тобто, ви постійно будете одержувати останню інформацію, наприклад, про новинки техніки чи технологій у певній галузі. Інші, схожі на дошки оголошень, де розміщена також і реклама різних речей  від техніки до науково-популярних журналів. Сьогодні поширеними стали автоматизовані файлові сервери, завдяки яким можна одержати відомості про погоду в будь-якій точці земної кулі.

Відкриття веб – сторінки:

- у полі адреси ввести URL – адресу необхідної веб – сторінки;

- у розкривному списку з ресурсами Інтернету обрати URL – адресу необхідної веб – сторінки, якщо її було переглянуто раніше.

Збереження веб – сторінки:

Файл → Зберегти як →  обрати папку, в якій буде збережено веб – сторінку → ввести ім’я → обрати тип файла для збереження сторінки.

VI – VII. Виконання практичної роботи.

            Осмислення змісту і послідовності дій

7.1. Вступне слово вчителя

Зараз ми дізнаємось, які правила для пошуку існують у різних пошукових системах, а потім скористаємося цими правилами для пошуку необхідної інформації.

Практична робота № 8 «Пошук інформації в Інтернеті».

Мета: сформувати навички роботи з браузером. Навчити знаходити необхідну інформацію

та зберігати її на комп’ютері.

Хід роботи

1. Створіть на Робочому столі вашого комп’ютера папку Пошук_ прізвище.

2. Запустіть браузер, встановлений на вашому ПК.

3. В адресному рядку браузера введіть адресу пошукової системи Яndex www. Яndex.ru  - 1 – й варіант, Google www.google.com.ua – 2- й варіант.

4. Додайте адресу пошукової системи Яndex (Google) до Вибране (Вибране→ Додати до папки Вибране).

5. Уведіть у поле для пошуку ключові слова для отримання правил пошуку в обраній пошуковій системі. Ключові слова запишіть у зошити.

6. Збережіть сторінку з правилами пошуку як текстовий файл у папці Пошук_прізвище. (Файл → Зберегти як → Текстовий файл (*.txt) → вибрати папку Пошук _ прізвище).

7. Користуючись отриманими правилами, знайдіть музеї свого міста.

8. За допомогою розширеного пошуку знайдіть адреси сайтів, музеїв, які розповідають про історію міста. Додайте адресу головної сторінки музею у Вибране та запишіть у зошит.

9. Використовуючи пошук за тематичними каталогами чи за ключовими словам, знайдіть адресу сайта Харківського національного університету ім.  В.Н.Каразіна . Ключові слова або каталоги запишіть у зошити.

10. Збережіть головну сторінку сайта як веб - сторінку в папці Пошук-прізвище.

11.У новому вікні перейдіть на головну сторінку сайта університету. Додайте адресу сайта до Вибране.

12. Перебуваючи на мапі сайта університету , виберіть розділ « Про сайт » Випишіть авторів сайта .

13.Використовуючи свої пошукові системи та правила пошуку , знайдіть таку інформацію :

Завдання

Адреса сайта ,             відповідь на запитання

1.

Оповідання А.П. Чехов « Нищий »

 

2.

Національний Уманський парк « Софіївка »

 

3.

Фотографії Національного Уманського парку « Софіївка »

 

4.

Олександр Сергійович Пушкін Життя і творчість

 

5.

Ціни на квитки потягу Київ -Бар

 

6.

Ілюстрації до уроків світової літератури

 

 

 

 

VIII. Звіт учнів про способи виконання та результати роботи

Учні порівнюють результати роботи  між собою також з учителем.

IX. Домашнє завдання

 Параграф 16

X.Оцінювання учнів . Мотивація оцінок 

Пошук
Календар
«  Жовтень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Архів записів
Друзі сайту
  • Кухар А.К. вчитель початкових класів Гаївської ЗОШ-сад
  • Розклад погоди у Гайовому
  • Місце знаходження села
  • Офіційний сайт м.Бар
  • Відправити бесплатні СмС на Київстар/Діджус/Білайн
  • Copyright MyCorp © 2017Конструктор сайтів - uCoz