П`ятниця, 19.04.2024, 03:11
ГаївськаЗОШ-сад І-ІІ ступенів
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Мої статті [9]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 60
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Головна » Статті » Мої статті

Методична робота в дошкільній групі
Здійснення навчально – виховного процесу в Гаївській загальноосвітній школі – сад І-ІІ ступенів

Адміністрацією та педагогічним колективом Гаївської загальноосвітньої школи – саду І-ІІ ступенів створені належні умови для всебічного повноцінного розвитку, комфортного перебування дітей в дошкільній групі. Оформлення приміщеня, кабінетів, залу є педагогічно доцільним, відповідає естетичним та педагогічним вимогам.
Змістовне та естетичне оформлення приміщень, спальної кімнати, роздягальні. При організації та облаштуванні життєвого простору у групових приміщеннях врахована його величезна значимість для становлення особистості.
Для забезпечення потреби дітей, потрібно гнучко і варіативно використовувати простір, щоб вони почувалися володарями ігор та іграшок, виявляли свої інтереси, займалися улюбленими справами. Вихователі постійно трансформують оснащення осередків розвитку: ігрові, куточки самостійної художньої діяльності, книги, природи, розвиваючих ігор, мовно-театральні, національні, тощо. Тематичні куточки оформлено й наповнено матеріалами, посібниками та іграшками так, щоб підказати дітям вид діяльності та способи дій, а у відповідних ігрових зонах – сюжет гри та способів його реалізації. При цьому враховано вимоги відповідності
предметного середовища віковим особливостям вихованців, що дозволяє задовольнити індивідуальні інтереси дітей, зробити навчально-виховний процес диференційованим. Облаштування простору групової кімнати дає можливість вихованцям діяти як невеличкими підгрупами, так й індивідуально.
Для того, щоб розділити групову кімнату на окремі зони, використовуються різні предмети обстановки: невисокі шафи, полички, куби, ширми, спеціально створенні ігрові стінки.
Підбір ігор та іграшок відповідає «Типовому переліку», рекомендованому Міністерством освіти і науки України.
Навчально-виховний процес у групі забезпечений необхідним педагогічним обладнанням та дидактичним матеріалом відповідно до вимог рекомендованих програм. У групі створено міні-методичний кабінет, де накопичено і систематизовано весь дидактичний, наочний матеріал для організації навчально-виховного процесу з дітьми дошкільного віку.
В дошкільній групі розроблені картотеки дидактичних ігор по всіх розділах програми, картотеки рухливих ігор (з урахуванням основного руху).
У групі використовують технічні засоби навчання: магнітофон, діапроектор DVD.
Осередком здійснення навчально-виховного процесу та роботи з педагогічними кадрами в школі – саду є методичний кабінет, програмово-методичне забезпечення якого в основному відповідає сучасним вимогам та нормам.
Методичний кабінет по мірі можливості забезпечений дитячою та методичною літературою відповідно переліку програм та навчально-методичних посібників, рекомендованих МОН України згідно наказу № 1/9-382 від 21.07.2004 р., книжковий фонд бібліотеки поділений на чотири підрозділи: методична література з каталогом по розділах програми; журнали, газети з каталогом статей з актуальних питань дошкільного виховання; дитяча література (збірки казок, твори українських класиків, дитячих поетів і письменників); новинки методичної літератури.
Матеріали, зібрані в методичному кабінеті, систематизовані за розділами програми, розташовані для зручного використання. Окремими розділами виділено нормативні, директивні документи, інструктивно-методичні матеріали Міністерства освіти і науки, обласного, документація вихователя-методиста; матеріали атестації працівників; співпраця з родиною, педагогічна пропаганда.
На виконання наказу МОН України від 11.09.2002р. та відповідно до «Типового переліку обов’язкового обладнання, навчально-наочних посібників та іграшок в дошкільних навчальних закладах» заклад оснащений комп’ютером, відеомагнітофоном, ксероксом, принтером.
Для реалізації одної з основних функцій роботи методичного кабінету – забезпечення комплексного творчого процесу, під час якого здійснюється практичне навчання педагогічних працівників, оволодіння ними ефективними формами і методами роботи з дітьми, створено каталоги: дитячої художньої літератури, пізнавальної літератури, дидактичних ігор, сюжетно-рольових ігор,
періодичних видань, книга обліку іграшок та посібників, книга отримання та видачі посібників, окремо створено картотеку демонстраційних картин.
У методичному кабінеті зібрано матеріали з досвіду роботи вихователів, муз керівника. Це тези, реферати, підготовлені вихователями для виступів на педрадах, зразки планування, проведення тематичних тижнів, методичні рекомендації, матеріали діагностичного обстеження відповідності знань дітей програмовим вимогам для здійснення індивідуально та диференційованого підходу до кожного вихованця, конспекти занять, сценарії свят, кращі дитячі роботи.
У методичному кабінеті регулярно організуються виставки, як епізодичні так і постійно діючі: «Новинки методичної літератури», «Готуємось до педагогічної ради», «Вивчаємо педагогічну спадщину», «Готуємось до огляду-конкурсу».

Зміст роботи в закладі будується на основі державних документів про освіту, науково-педагогічних досліджень, навчальних планів, програм, новинок психоголо-педагогічної літератури, інструктивно-методичних матеріалів з проблем організації методичної роботи, інформації про перспективний педагогічний досвід.
Велика увага приділяється спрямуванню зусиль педагогічного колективу на реалізацію сучасного особистісно орієнтованого підходу до дітей, який передбачає формування у дитини здібностей і бажання усвідомлювати себе як особистість. Ці домінуючі ідеї викладені у Концепції розвитку загальноосвітньої школи - саду, обговорюються на педагогічних радах, педагогічних читаннях, під час індивідуальних і групових консультацій, на їх основі здійснюється корекція педагогічного стилю роботи вихователів. Відповідна увага приділяється психологічному аспекту реалізації гуманістичного підходу до розвитку вихованців:
Ці питання висвітлюються в роботі педагогічної ради, творчої групи педагогів, психолого – педагогічного семінару, засідань батьківського всеобучу.


В дошкільному закладі створені належні умови для підвищення професійного рівня та формування інноваційної компетентності педагогів. Вдало поєднанні колективні, групові та індивідуальні форми методичної роботи сприяють ефективному росту фахової майстерності педагогів.
Адміністрація школи - саду здійснює планування на п’ять років курсової перепідготовки педагогів. Особлива увага приділяється визначенню тем до курсового та після курсового завдання. Практикуються звіти вихователів про проходження курсової перепідготовки на педгодинах.
Тематика самоосвіти педагогів глибоко продумується і визначається самими вихователями з урахуванням потреб навчально-виховного процесу (через анкетування). Широко використовуються традиційні інтерактивні форми роботи, особливо під час проведення педагогічних рад, загальних та групових батьківський зборів: проблемний стіл, методичні посиденьки, методичний ринг, диспути, дискусії, «мозковий штурм»). Однією з масових форм методичної роботи в закладі є організація виставок, як тимчасових так і постійно діючих. Це виставки дитячої творчості, спільних робіт дітей з батьками, виставки поробок «Майстерня чарівниці природи», «Кожен батько – чарівник» - виставка іграшок-саморобок з підручного матеріалу; спеціальні виставки по тематиці педагогічних рад: виставка посібників з розвитку зв’язного мовлення дітей дошкільного віку, виставка атрибутів до організації театральних ігор, що використовуються в дошкільній групі.
Організація методичної роботи з педагогічними кадрами носить діагностично-прогностичний характер, базується на глибокому аналізі роботи при проведенні навчально-виховного процесу. Діагностування педагогів проводиться систематично за допомогою анкет, діагностичних карт, картосхем морально-педагогічного клімату в колективі. Цьому питанню постійно приділяється велика увага, що дозволяє вчасно коректувати і надавати методичну допомогу у розв’язанні проблемних завдань і визначенні її форм.

Один з головних аспектів методичної роботи закладу спрямований на вивчення та впровадження в практику роботи педпрацівників теорії і методики навчання і виховання, народознавства, родинної та етнопедагогіки, досягнень сучасної педагогічної науки, оволодіння сучасною методологією, збагачення досвіду педагогів новими прогресивними методами і способами навчання і виховання, впровадження новітніх теоретичних розробок, позитивного досвіду, сучасних педагогічних технологій.
Вихователі знайомляться та частково впроваджують елементи методики Емілії Шийко, «Навчання творчому розповіданню та керованої уяви за методами ТРВЗ» Т.А.Сидоренко, «Розвиток мовлення дітей засобами художнього слова» Н.Гавриш пробують працювати за методикою Л.Б.Фесюкової «Виховання казкою»,. вивчають методику Л.Шелестової «Розвивальне читання», методику А.Шептифрац «В світі гри та фантазії», методику Н.Гавриш «Розвиток мовлення дітей засобами художнього слова». Напрацьовані теоретичні та дидактичні матеріали зібрані в міні-метод.кабінеті вихователів.
Впровадження інноваційних технологій не лише допомагає дітям в оволодінні знаннями, але й розвиває особисті задатки, креативне мислення, що в цілому сприяє підвищенню рівня навчально-виховної роботи в закладі.
В методичному кабінеті створено «Банк даних» інноваційних технологій, які запроваджуються в практику роботи, розроблені картки інновацій та нововведень з визначенням проблеми, цілей нововведення, прогнозованих результатів.


Вихователі. розробили на допомогу в роботі :
- тематичну папку «На допомогу вихователю»:
- методичні рекомендації по організації фізично-оздоровчої роботи в дошкільному закладі;
- методичні рекомендації «Особливості застосування рухливих ігор у педагогічному процесі»;
- підбірка методичних матеріалів по розвитку мовлення дошкільків: «Методичні поради по формуванню мовленнєвої компетентності дошкільників», «Нестандартні прийоми розвитку мовлення», «Методика проведення бесід з дітьми», «Методика навчання дітей описовим розповідям», «Методика використання казок в роботі з дітьми», «Розмова вихователя з дітьми»;
- методичні рекомендації «Організація ігрового простору в ДНЗ»;
- консультація для вихователів «Гра, як фактор організації дитячого колективу (види ігор, їх місце в житті дитини);
- цикл консультацій для батьків вихованців;
- каталог літератури по роботі з батьками;
- картотека періодичних видань.

В наявності нормативно-правові та інструктивно-законодавчі, концептуальні, урядові документи, наукова література, всі періодичні видання з дошкільної освіти: - Конституція України, Закони України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства»;
- Конвенція про права дитини;
- Інструкція «Про ділову документаціяю в дошкільних закладах»;
- Типове положення «Про атестацію педагогічних працівників України»;
- Положення «Про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності»;
- Концепція громадського виховання особистості в умовах розвитку української державності;
- Інструктивно-методичний лист «Про планування освітнього процесу в дошкільному навчальному закладі»;
- Інструктивно-методичний лист «Організація та зміст навчально-виховного процесу в дошкільних навчальних закладах»;
- Інструктивно-методичний лист «Рекомендації щодо календарно-тематичного планування навчально-виховного процесу в ДНЗ»;
- Типовий перелік обов’язкового обладнання, навчально-наочних посібників та іграшок для дітей раннього віку у дошкільних навчальних закладах, тощо.


У дошкільній групі документація ведеться відповідно до «Інструкції про ділову документацію в дошкільних закладах»
Усі документи зберігаються в певному місці, ведуться чітко, охайно, державною мовою, з дотриманням єдиних вимог до форм і стилю їх оформлення, за кожним з них закріплена відповідальна особа.
В методичному кабінеті в наявності вся необхідна документація, зокрема:
- річний план роботи;
- діагностичні карти роботи педагогічних працівників та професіограми, які складаються на основі висновків про роботу із врахуванням самооцінки медпрацівників;
- сітка охоплення педпрацівників різними формами роботи;
- перспективні та поточні плани курсової перепідготовки та атестації медпрацівників;
- плани семінарів, семінарів-практикумів, творчих груп, гурткової роботи, розклад занять тощо;
- довідки по тематичних та фронтальних перевірках;
- картотека методичної, художньої дитячої літератури, періодичних видань, дидактичні ігри з різних розділів програми для всіх вікових груп;
- книга обліку посібників, ігрового, дидактичного обладнання;
- дані про кадри, курсову перепідготовку, роботу з молодими спеціалістами.
ради, атестаційної комісії, загальних зборів трудового колективу.

Зміст навчально-виховного процесу в дошкільній групі визначено Базовим компонентом дошкільної освіти, Концепцією розвитку навчального закладу.Річний план роботи складено на основі глибокого аналізу, зробленого за минулий рік; комплексного вивчення результатів, здобутків, педагогічних знахідок. До річного планування залучаються всі працівники, враховуючи їхню кваліфікацію, творчі здібності, можливості, їхні запити, побажання, зауваження. Щорічно у травні місяці проводиться анкетування педагогічних працівників щодо планування роботи. Види і форми планування освітнього процесу в закладі обговорюються та схвалюються педрадою на початку навчального року.
Педагоги практикують поточну форму планування; педагогічною радою затверджено календарний вид та текстова форма планування за основними режимними моментами. При плануванні керуються принципом актуальності, науковості, наступності, перспективності, системності, які забезпечують відповідність змісту планів досягненням психолого-педагогічної науки та позитивного педагогічного досвіду, орієнтацію змісту плану на потреби сьогодення та забезпечення якості розвитку, вихованості та навченості у дітей. Принцип цілісності та логічності допомагає вихователям вести планування з урахуванням між предметних та інтегративних зв’язків, взаємопроникнення й логічного підпорядкування всіх складових плану.
У навчально-виховному процесі педагогами використовуються наступні форми організації дітей: спеціально організована навчальна діяльність (заняття ), самостійна діяльність дітей (художня, рухова, мовленнєва, ігрова, трудова, дослідницька, індивідуальна робота по всіх розділах програми, спостереження, екскурсії, свята та розваги, гуртки тощо). В залежності від віку дітей, педагогічної мети вони проводяться фронтально, підгрупами чи індивідуально.
Впроваджуючи інноваційні технології в практику роботи з дітьми педагоги проводять тематичні, комплексні, комбіновані, інтегровані, домінантні, сюжетно-динамічні заняття в залежності від розділу програми, обраного напрямку, що забезпечує високу продуктивність діяльності дітей.
Організована навчальна діяльність планується в першу половину дня.
Розклад занять складено з урахуванням домінуючого навантаження на дитину (психічного, фізичного, емоційного), передбачено раціональність чергування видів діяльності, зокрема: розумової, рухової та практично-прикладної, місце проведення занять.
При організації навчально-виховного процесу вихователі використовують велику кількість ілюстративного наочного матеріалу (картини, таблиці, діапозитиви), розвиваючих та дидактичних ігор, задіюють можливості розвивального предметного середовища.
Діти під час занять розкуті, емоційні, сприймають і вирішують різноманітні пізнавальні та проблемні завдання, активно відповідають на запитання, можуть самостійно робити висновки та узагальнення, висловлюють свої судження.
Категорія: Мої статті | Додав: shkola (11.11.2009) | Автор: Інформація
Переглядів: 4412 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 3.0/2
Всього коментарів: 1
1 Serggat  
0
<a href=http://zmkshop.ru/stati/proizvodstvo-svarnykh-konstruktsiy/>преимущества сварки прокатом</a>

Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Друзі сайту
  • Кухар А.К. вчитель початкових класів Гаївської ЗОШ-сад
  • Розклад погоди у Гайовому
  • Місце знаходження села
  • Офіційний сайт м.Бар
  • Відправити бесплатні СмС на Київстар/Діджус/Білайн
  • Copyright MyCorp © 2024Конструктор сайтів - uCoz