Тема : РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ВПРАВ ЗА
ПОЧАТКОВУ ШКОЛУ
Мета. Формувати вміння і навички учнів додавати і
віднімати, множити і ділити багатоцифрові числа, розв'язувати задачі.
Тип уроку. Урок корекції на систематизації знань.
Хід
уроку
І. Перевірка домашнього завдання.
Учні-сусіди обмінюються зошитами.
Учитель диктує правильні відповіді. Учні звіряють їх з відповідями у зошитах
і, за необхідності, роблять виправлення.
ІІ. Формування умінь і навичок.
Розв'язування задач і вправ.
Колективна робота
1. Обчисліть: (Учень
працює біля дошки, коментуючи кожний свій крок.)
а) 2874 + 15386 + 905 + 96; б) (760374 – 759814) : 8;
в) 400999 + 1968 : 8 · 407; г) 100506 + 2492 : 7 · 509.
2. Розв'яжіть рівняння:
а) 370 – х
= 160; б)
х – 150 = 400; в) х – 80 = 160;
г) 540 : х
= 60; д) х + 350 =
618; є)
х – 350 = 618.
3.
У магазин привезли 16 однакових ящиків винограду. За день
продали
4.
На лісовій ділянці росли берези, липи та дуби. Беріз було
2720, лип — на 945 більше, а дубів — на 358 менше, ніж беріз. Скільки всього
дерев росло на ділянці?
№46 (1-3); (6-8).
№47 (1,2).
ІІІ. Підсумки уроку. Пояснення домашнього завдання.
№№16, 47 (3,4).
Тема : ДРОБИ І ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ Мета. Показати зв'язок між діленням натуральних чисел і
звичайними дробами, виробити навички записування частки та натуральних чисел у
вигляді дробу з довільним наперед указаним знаменником. Тип уроку. Урок засвоєння нових
знань. Хід
уроку І. Актуалізація опорний знань. 1. Заповніть ланцюжок
обчислень: 2.
Вік онука становить 3.
Вік онуки становить II. Сприймання і засвоєння навчального матеріалу. Учитель пропонує учням розв'язати
задачі. 1.
Розділіть порівну 6 плиток шоколаду між трьома дітьми. Розв'язання. Зрозуміло, що 6 ділиться
на 3 націло, тому 6 : 3 = 2 (плитки) кожному. 2.
Розділіть порівну 3 плитки шоколаду між трьома дітьми. Розв'язання. Зрозуміло, що 3 ділиться
націло на 3, тому 3 : 3 = 1 (плитка) кожному. 3.
Розділіть порівну 2 плитки шоколаду між трьома дітьми. Розв'язання. Оскільки 2 не ділиться
націло на 3, то поділимо кожну плитку шоколаду на 3 рівних частини. Складемо
їх разом й отримаємо 6 рівних частин. Дамо кожному з дітей по дві частини. Кожна частина — це 4. Розділіть порівну 5
плиток шоколаду між трьома дітьми. Розв'язання. Оскільки 5 не ділиться на
3, то кожну плитку поділимо на 3 рівних частини. Отримаємо 5 · 3 = 15 рівних
частин. Дамо кожному з дітей по 15 : 3 = 5 частин. Кожна частина — це Таким чином, можна сказати, що: 2
: 3 = Тобто знак ділення можна замінити
рискою дробу і навпаки, риску дробу можна замінити на знак ділення. Завдання 1. Записати у вигляді дробу
частку: 1) 2 : 5; 2) 1: 10; 3) 15 : 8; 4)
7 : 1; 5) 7 : 7; 6) 12 : 4; 7) 15 : 5. Розглянемо приклади 4-7. 4) 7 : 1 = «Прочитавши» ці рівності справа
наліво, отримаємо, що натуральне число можна записати дробом, до того ж не
одним. 7 = Завдання 2. Заповніть порожні місця в
таблиці. Частка Дріб Ділене Дільник Чисельник Знаменник 5 : 8 3 14 6 11 ІІІ.
Закріплення вивченого матеріалу. №№ 733,
735. Учні за підручником
ознайомлюються з розв'язанням рівнянь (п. 25, приклад). № 737. IV. Підсумки уроку. Пояснення домашнього завдання. §4, п. 25, №№ 734, 736, 738. віку дідуся. Скільки років
онукові, якщо дідусеві 63 роки?
віку бабусі. Скільки років
бабусі, якщо онуці 27 років?
плитки, а 2 таких частини — це
плитки. Отже, розділивши 2
плитки на трьох дітей, отримали
.
плитки, а 5 таких частин — це
. Отже, розділивши 5 плиток на трьох дітей, отримали
.
, 5 : 3 =
.
= 7; 5) 7 : 7 =
= 1; 6) 12 : 4 =
= 3; 7) 15 : 5 =
= 3.
; 1 =
; 3 =
=
.