Тема. Вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання з переходом через десяток. Розв'язування задач. Мета. Закріпити вміння учнів розв'язувати приклади на додавання і віднімання чисел 6, 7, 8, 9 з передом через десяток, удосконалювати уміння розв'язувати задачі. Розвивати логічне мислення, пам'ять, уважність; виховувати старанність, працьовитість. Обладнання. Математичний океан, квитки, пароплав, рибки. Урок-подорож I. Організація класу. Девіз уроку: Думати швидко, відповідати точно, розв'язувати правильно. II. Повідомлення теми і мети уроку. - Сьогодні ми з вами на сучасному кораблі «Математика» вирушимо в подорож математичним океаном. Закріпимо уміння розв'язувати приклади на додавання і віднімання чисел 6, 7, 8, 9 з передом через десяток та будемо розв'язувати задачі. На нашому кораблі є каюти 1-го і 2-го класу. Хто в якій каюті подорожуватиме - ви дізнаєтеся, розв’язавши завдання на квитку. 13-(6+6)=1 7+5-10=2 III. Основна частина - подорож. 1. Усна лічба. - Розселяємося по каютах. Уявіть, що ми йдемо коридором. Я бачу номери кают: перший, другий... - Капітан живе у каюті, яка знаходиться між каютами 59 і 61. У якому номері живе капітан? (60) - Виглянемо в ілюмінатор. Парами пропливають рибки. Порахуємо їх: 2, 4, ... Рибки уже повертаються 24, 22, 20, ... - Поблизу з'явилась акула і рибки, щоб їм було не так страшно, згрупувались по 10. Порахуймо десятками: (Діти рахують від 10 до 100; від 100 до 10). 2. Математичний диктант. - Пливемо далі. Рибки передали нам завдання: - Знайти суму чисел 9 і 2; - 13 зменшити на 6; - Перший доданок 12, другий 0. Знайдіть суму; - Зменшуване 14, від'ємник 8. Знайдіть різницю. - 16 зменшити на 9; - Знайти різницю 15 і 7; - До 8 додати 9; - Від 12 відняти 8; - Молодці! Швидко розв'язали. IV. Розв'язування приладів. 1. Доплили! Виходимо на берег. Перед нами - кокосове дерево. Хочеться забратися на нього, щоб зірвати кокосовий горіх. Для цього потрібно розв'язати кругові приклади. 2.Знайти значення виразу: - Забралися! А ось маленьке деревце. І на ньому математичне завдання: 7+а, а=6, 9, 8 а-8, а=14, 15, 11 - Зараз повернемося до своїх кают і відпочинемо. V. Фізкультхвилинка. (під музичний супровід). VI. Розв'язування задач. Поки ми відпочивали, наш корабель підійшов до гавані. А назва її «Задача». Спробуємо розв'язати задачі. 1. Скласти задачу за малюнком і числовими даними (усно), М179. Дати повну відповідь. 2. Задача МІ81. 3. Наша подорож триває. На обрії пристань Міркуюча. Я кину кожному круг, щоб ви могли самостійно доплисти до берега.
4. Ось ми на березі. Там є будинки. А щоб в них поселитися треба розв'язати математичні вирази:
5. Геометричний матеріал. Подорож триває. Прибуваємо на острів Геометричний. Тут живуть тварини. Впізнайте їх. З яких геометричних фігур складається котик?
VII. Підсумок уроку. - Наша подорож добігла до кінця. Чи цікаво було подорожувати? Що найбільше запам'яталось? - Молодці, діти. Гарно працювали. Дякую всім. VIII. Домашнє завдання. №183, 184.
|