Вівторок, 19.03.2024, 09:46
ГаївськаЗОШ-сад І-ІІ ступенів
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 60
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
 

 

 

 

 

Тема: Прислівник як частина мови (загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль)

Мета:
дати семикласникам поняття про прислівник як частину мови, його морфологічні ознаки, синтаксичну роль; навчити розпізнавати різні за значенням прислівники в текстах, правильно використовувати їх; підвищувати культуру мовлення, розвивати творчі здібності учнів, увагу, пам’ять, логічне мислення; виховувати естетичні смаки, бережливе ставлення до природи.

Обладнання: закодована телефонограма від Прислівника, ком’ютер, презентація
, картини, кросворди "Сходинки”, конверти із різноманітними завданнями, муз.Шостаковича.


Тип уроку:
вивчення нового матеріалу
Форма уроку: урок-
екскурсія

                                                             Хід уроку
І. Організація учнів до уроку.
Мобілізація їхньої уваги
Вже другий рік ми з вами подорожуємо континентом Морфології. Під час цієї подорожі побували у різних країнах – Частинах Мови, зустрічались із їх мешканцями.
А
сьогодні поїдемо на екскурсію до країни Прислівниковії, вона наймолодша з-поміж усіх держав – Частин Мови. Можливо, саме тому така цікава і загадкова.Попереду цікаві  незвідані простори країни, зустріч із мудрим і добрим правителем Прислівниковії – Прислівником.

ІІ. Оголошення теми та мети уроку.
    Мотивація навчальної діяльно
сті.

-       Ми маємо ознайомитися з прислівником як частиною мови, з його морфологічними ознаками, синтаксичною роллю, розпізнавати різні за значенням прислівники в текстах, правильно використовувати їх; розвивати свої творчі здібності, увагу, логічне мислення, пам’ять.

-       А чи знаєте ви на які питання відповідає прислівник? (Усно)

1.Почули тут (де?)                                1.Зустрів учора (коли?)
2.Сказав спересердя (чому?)          
    2.Виглядав гарно (як?)
3.Відвідує щодня (коли?)                     3.Дуже добрий (в якій мірі?)
4.Сказав для сміху (для чого
?)           4.Спеціально чекав (як?)
5.Зустрілися вчора (коли?)                
 5.Гляньте вниз (куди?)
6.Їдемо верхи (як?)
                               6.Розрізав навпіл (як?)

- Діти, Прислівник нас запрошує на екскурсію до своєї країни, кілька хвилин назад я отримала від Прислівника закодоване SMS.

  - Та батьки, знайомі нас можуть не відпустити у далеку подорож до чогось невідомого. Тому нам треба їх переконати, що ми давно і добре знайомі з Прислівником та знаємо країну Прислівниковію. То ж насамперед розкодуймо SMS.

Завдання І. «Прислівник давній знайомий». Пошуково-вибіркова робота

    Любі діти! Із запропонованих слів випишіть тільки прислівники. Підкресливши другу літеру у кожному прислівнику, одержите зашифроване слово. (В зошитах)

    Море, вчора, читати, сім, весело,красуня, воно, зелений, скрізь, почорнілий, навмання, захоплюватись, пейзаж, сюди!

- Що ж у Прислівниковому SMS?(Чекаю)


- Отже, Прислівник нас чекає.
Молодці. Я думаю, знайомі, товариші, рідні нам повірять, що ми давні друзі Прислівника.

 

 Девізом нашої екскурсії хай будуть такі слова:

Десь, колись давно на світі
           Жили славні диваки – 
Громадяни добрі, щирі,
           Як один – прислівники.
На екскурсію рушаєм
           І пригод собі шукаєм
В дивній тій частині мови –
           У землі Прислівниковій! 

 

Чому ми шукаємо пригод? (Демонструю 1-ий слайд презентації)

Та тому, що нам сьогодні, завтра, щодня, щороку, завжди тут, там весело, радісно, щасливо!

 

 

             

 

 

ІІІ. Основний зміст уроку.

- Діти, ми з вами вирушаємо в гості, а в гості без гостинця не ходять. Правда? Давайте позмагаємось, хто більше сувенірів привезе Прислівникові. А сувенірами будуть слугувати бали, отримані за певні завдання. . Тож вирушаймо в уявну країну, закривайте очі…

 

- Ось і чудесна країна Прислівниковія. Подивіться скільки тут різних красивих місць!

 

-       І знову SMS від Прислівника. Він нас вітає на своїй землі, бажає гарних вражень від екскурсії. Але знову ж ставить перед нами завдання. Якщо в кожному з місць, де побуваємо, ми виконаємо, поставлені ним завдання, то попадемо до нього у палац на бал.  То ж вперед!

-        – Уявімо Ботанічний сад… Ходімо сюди.
 

 

 

 

Завдання 2. Гра «Одним словом» (Усно)

1) Як-небудь, сяк-так, як прийдеться (абияк);

2) Старанно зроблено (акуратно);

3) Без зацікавлення, все одно, не має значення (байдуже);

4) Високо в небі, в повітрі (вгорі);

5) До повного задоволення (донесхочу);

6) Абсолютно все, нічого не залишаючи (дочиста);

7) Охоче, із задоволенням, з любов’ю до якого-небудь заняття (залюбки);

8) Послідовно, одне за одним (підряд).

- Прекрасні краєвиди країни Прислівниковії.

Завдання 3. Творча робота (Творча робота в зошитах).

Які прислівники спадають вам на думку, коли ви дивитесь на цю фотографію? Складіть 1-2  речення з одним із прислівників.



 

 

 

 

 

 

- А цю

- Уявімо Великий театр Прислівниковії… Чую звучить музика. Та це ж вальс Шостаковича.



Завдання 4.  Музична хвилинка

 

-       Що ви побачили? (Красу природи)

-       Чи милує вона ваше око чи приносить задоволення? (Так)

-       А з якими прислівниками буде у вас асоціюватися цей музичний твір?

(Красиво, прекрасно, чудово, мило, ідеально, блискавично, гарно, чисто, свіжо, квітково, розмаїто, загадково, довершено, вміло, майстерно).

-       Чи можна знищити цю красу? Хто найбільший ворог природі?

-       Чи варто берегти цю красу? Що для цього потрібно робити?

 

 

 

Завдання 5. Пошуково-вибіркова робота . (Усно)
- Уявімо Літній палац Прислівника…

- Допоможіть навести лад. Прислівники, які доглядають за палацом змішалися з відвідувачами.

- Серед спільнокореневих слів випишіть такі, що відповідають на запитання як? коли? Назвіть, до яких частин мови належить решта слів.

Близький, зблизька, приблизити, близько; літній, улітку, літо; зеленіти, зелень, зелено, зелений; щасливий, щастя,щасливо.

- Дослідіть чи змінюються виписані слова за числами й відмінками.
- Отже, прислівник – це незмінна самостійна частина мови- А що ж то в кінці слів? (Суфікси)  

 

- Уявімо красивий парк… І знову, щоб відвідати його потрібно виконати наступне завдання.

Завдання 6. Лінгвістична гра «Прислівник з вами» (Самостійна робота в зошитах).

- Відновити словосполучення, дібравши потрібні за змістом прислівники з довідки, які виконували б роль залежного слова. Поставити до них запитання.

- Намалюйте схеми словосполучень.

Викладати …, шлях …, молодий …, зовсім …, виглядати …, зроблений …, прочитавши…, сміючись…

Довідка: весело, нехотя, цікаво, вічно, назад, молодо, близько, вчора

(Викладати цікаво, шлях назад, молодий вічно, жити близько, виглядати молодо, зроблений вчора, прочитавши нехотя, сміючись весело).

- Але, що це? Ми зовсім безсилі, ми голодні. Нам треба поїсти. А ось і яблуні з плодами.
Які ж прекрасні сади у Прислівниковії!
Завдання  "Зберіть плоди”

Завдання 7.  Розважальна хвилинка (Усно).

Та, як я бачу, щось ви почали нудьгувати. Вийти з цієї ситуації нам допоможе розважальна хвилинка. Скільки буде відгадок, стільки й яблук.

Який прислівник однаково читається зліва направо і справа на ліво? (Зараз)

В яких прислівниках є три-чотири приголосних і один голосний? (Вдень, вверх, вниз)

Які прислівники запитують про себе? (Щотижня, щогодини, щороку, щоденно)

Який прислівник вживається з серцем? (Натщесерце)

Назвіть 5 днів тижня, не називаючи при цьому ні числа, ні назв, ні днів. (Позавтра, вчора, сьогодні, завтра, післязавтра). 
                       

- Ось ми  вже й перекусили, і відпочили.

- Подивіться навкруги. Яка краса навколо! (Вчитель читає текст). І перед нами наступне завдання.

Завдання 8. Творче спостереження з елементами аналізу. (Усно)

Випишіть словосполучення, в яких виділені слова виступали б у ролі залежних. До виділених слів поставити запитання.

Червоний мак, сині волошки, рожеві айстри – такий різнобарвний килим усміхався назустріч небу, назустріч сонцю. Сонце висушило блискучі сльозинки, які ще рано котилися по пелюстках і по листячку, по різнобарвних голівках квіток, по зелених гілках вишняку і яблунь. Заблищала, запишалася земля й усміхнулася йому вдячно. Все навкруги радісно заспівало, засяяло.

– Перед нами палац Синоптика Прислівниковії

 V. Підсумок уроку.

Прислівник:
- Добрий день вам, любі друзі!
Вітаю вас у своєму Палаці. Які ж ви молодці! Ви з честю справилися із завда
ннями.

VІ.Оцінювання (самооцінювання) знань учнів.


VІІ.Домашнє завдання.
Завдання диференційоване:
1 група – скласти словосполучення з прислівниками, визначити головне і залежне слова.
2 група – виписати із творів художньої
 літератури 5 речень із прислівниками, зробити їх синтаксичний розбір

 

 

 

 

 

 

  
Пошук

Календар
«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Архів записів
Друзі сайту
  • Кухар А.К. вчитель початкових класів Гаївської ЗОШ-сад
  • Розклад погоди у Гайовому
  • Місце знаходження села
  • Офіційний сайт м.Бар
  • Відправити бесплатні СмС на Київстар/Діджус/Білайн
  • Copyright MyCorp © 2024Конструктор сайтів - uCoz