Вівторок, 19.03.2024, 12:17
ГаївськаЗОШ-сад І-ІІ ступенів
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 60
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

 План-конспект уроку літератури рідного краю   5 клас

 

Тема: Альона Войтова-Ружицька. Життя і творчість.

 

Мета: ознайомити учнів із життєвим і творчим шляхом Альони Войто-

           вої-Ружицької за допомогою досліджень; розвивати вміння

           робити аналіз твору, систематизувати матеріал; розвивати

           пам'ять, увагу, логічне мислення; виховувати любов і повагу до

           поетеси і її творчості.

 

Обладнання: портрет поетеси, збірки її творів, анкета, дидактичний матеріал.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

 

Хід уроку:

І. Організаційний момент.

«Ланцюг довіри»

- Для ефективнішої праці ми маємо більше довіряти один одному, бачити те, що є у нас спільного. Знайдіть і назвіть щось спільне із сусідом, утворюючи своєрідний ланцюг.

(Парти стоять у формі півкруга).

 

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

     Мотивація навчальної діяльності.

 

1.   Слово вчителя.

   Альону Войтову-Ружицьку добре знають не лише в селі Верхівці, а й у всьому Барському районі. Знають і люблять за її прості, але проникливі, щирі вірші, які не залишають байдужим нікого.

  Народилася Альона 16 жовтня 1971 року в селі Пилипах Барського району в родині Василя Степановича та Марії Станіславівни Ружицьких. Школу закінчила в селі Верхівці. Тут вона живе нині разом з чоловіком Григорієм Войтовим і дочкою Оксаною.

  Багатьом сільським дітям Альона Василівна прищепила любов до малювання, в’язання, а надто – до книги. Бо хоч і закінчила з відзнакою Михайловецьке СПТУ №36, бухгалтером не стала. Її ніжній душі, яка змалку захопилася поезією, було незатишно у царстві дебетів-кредитів  бланків суворої звітності. За покликом серця працювала в дитячих садках у Верхівці, Підлісному, Володіївцях. У вільний час мережила зошити поетичними рядочками…

  Коли вірші почали переповнювати душу, Альона вирішила поділитися ними з людьми. Так побачила світ її перша книжечка – «Живи, радій, цей світ люби". А згодом ще три – «Споришеві стежки», «Рожева мрія», «Поки музика грає…»

 

    Кожна людина є унікальною, неповторною. Скільки людей – стільки й світів. І пізнати людину повністю майже неможливо, бо немає людей суто позитивних чи, навпаки, негативних. Від природи люди наділені величезним потенціалом, який одні реалізують, а інші ні. Одні намагаються вдосконалити себе, світ навколо себе, а інші пливуть за течією. Але що б не являла собою людина, вона залишається найбільшою цінністю в суспільстві.

    Сьогодні на уроці ми спробуємо з’ясувати якою людиною є наша поетеса Альона Войтова-Ружицька. Чи можна дати характеристику авторові, читаючи його твори?

    Але перед тим, як ми будемо знайомитися з її творами і аналізувати їх, давайте послухаємо, що говорить про них сама поетеса.

 

Мої вірші

Є вірші веселі й сумні,

Є жартівливі і повчальні.

Не знаю, які творіння мої,

Та хотілося, щоб були гарні.

 

Недоступні всім матерії високі.

Знання тут не завадили б глибокі.

Прочитавши, можна вірш не зрозуміти,

А біля моїх не треба туманіти.

 

Хтось скаже: занадто прості –

Ні історії в них, ні науки.

А я думаю, важливі й такі –

Про радість, про сльози, про муки.

 

Бо кожен із нас у житті

Бачив все те своїми очима.

Такі ж не написані, щирі вірші,

Носить кожен із вас за плечима.

 

Читаєш мій вірш, а бачиш себе –

Сусіда, чи брата, чи друга.

Все рідне у них, все земне,

І змін природних цілая смуга.

Так, лірика легка в читанні

Для люду простого, між нами,

Звичайні вірші, не кажу – талановиті.

Про це, шановні, вам судити.

 

ІІІ. Основна частина уроку.

Учні отримали випереджувальне завдання. Потрібно було, читаючи вірші Альони Войтової-Ружицької, дослідити, які вона має людські чесноти. Чи є така, яка записана на квітці?

 

1.Ознайомлення із планом роботи на уроці

 

Об’єкт пізнання

Життя і творчість поетеси Альони Войтової-Ружицької

Проблема

Людські чесноти поетеси через призму її творчості

Способи розв’язання

Вивчення біографії.

Презентація досліджень «Вінок слави»

Гра «Знайди художній засіб»

Відгуки про творчість поетеси

Результати досліджень

Бесіда

Сенкан

Рефлексійна анкета

Самооцінювання

 

2.Презентація досліджень «Вінок слави».

 

  (Учень бере свою квіточку і виходить до дошки.

    Читає виразно вірш. Визначає тему та ідею твору.

    Він старається довести, що поетеса має саме таку з людських чеснот,

    яка записана на квітці. Якщо дитина справляється з завданням, то

    має право вплести свою квітку у вінок.)

  


 

 

 

 

2.Відгуки про творчість Альони Войтової-Ружицької.

 

Тамара Шаварська писала: « Поезії Альони Войтової-Ружицької теплі і щирі, про природу рідного краю, про те, що хвилює людину, чим вона живе, вони щемно беруть за душу і підносять її солов’їною піснею високо в небо. Трепетні, ніжні, хвилюючі вірші заставляють читача уважніше подивитися довкіл, оцінити красу подільського села, кожної берізки і кожної стеблинки. Громадянська лірика не залишає нікого байдужим до долі рідної землі, нашої неповторної України, вчить любити її всім серцем і всією душею, любити село, людей, які там живуть і працюють, закликає до громадянської активності»

 

Антоніна Сторожук так відгукнулася про ці твори: «Вірші Альони Войтової-Ружицької – надзвичайні! Прості і водночас багаті змістом! Легко запам’ятовуються, несуть позитивну енергетику».

 

 

 

2. Гра «Знайди художній засіб»

 

1. Пливуть роки, немов за вітром хвилі.

 

2. Життя у нас – наче цвіт:

    Красиве, миле, як весна,

    Але так швидко відцвіта.

 

3. Вихилясом біжить річка – срібная вода,

Лядовою зветься та наша ріка.

Береги стобарвні вербами вросли

І здавна окрасою Лядови були.

 

4. Щедре і красиве ріднеє село

В білосніжних вишнях щиро пролягло.

Із усіх куточків липою духмянить

І грибами влітку всіх до лісу манить.

 

5.За руки невтомні, робочі,

   За вічно недоспані ночі,

   За ніжну, привітну ласку.

   Приїжджаймо до них хоч на Пасху.

 

6.Чуєш, нене, серце шепоче:

  «Люблю, люблю, люблю…»

 

7. Інколи соромлюсь своїх рук,

Порепаних і чорних, як земля.

Мені це додає душевних мук,

Ще й сонце воду випило з лиця.

 

8.Квіти втішають очі.

   Ніжні, барвисті, красиві,

   Мов небо зоряної ночі,

   Різні, яскраві, манливі.

 

9.А влітку люблю я ромашку

    Велику, просту, лісову.

    У свято купую гвоздику,

    Я теж її дуже люблю.

 

10.Стояла берізка

     В задумі, в журбі.

     Тонесеньке гілля

     Купала в воді.

 

11.У квітучім саду

Зупинилась на мить,

П’ю очима красу.

В серці радість дзвенить.

 

12.В білім цвіті вбрана

Наша матінка-земля,

Наче ніжна наречена

У чеканні жениха.

 

13.Запишалась красуня-весна

Своїм ніжним цвітом,

Зеленоока й чарівна,

Ходить вона світом.

 

14.Верещать, сміються дітлахи,

Підлітають аж до гілля, мов птахи.

Пострибали зайці в поле,

Там капуста, наче море.

 

ІV.Підсумок уроку.

 

     1.Бесіда.

-      Чого вчать вірші Альони Войтової-Ружицької?

-       Що ви візьмете для себе з уроку? Чи змінилося щось у ваших поглядах на життя?

 

    2.Складання сенкану.

- Альона Войтова-Ружицька

- Щира, любляча.

- Пише, творить,розповідає.

- Любить Батьківщину та родину.

- Поетеса.

    3.Рефлексійна анкета.

      А)На уроці я працював                            активно/пасивно

      Б)Своєю роботою на уроці я                    задоволений/не задоволений

      В)Урок мені видався                                коротким/довгим

      Г)Під час уроку                                         не стомився/стомився

      Д)Мій настрій                                           став кращим/погіршився

      Е)Матеріал уроку був                              зрозумілим/не зрозумілим

                                                                          цікавим/нудним

 

4. Самооцінювання.

 

V.Домашнє завдання.

  1. Написати відгук на твір,який найбільше сподобався.(Кращим

      учням).

  2. Скласти питання до теми «Життя і творчість Альони Войтової-                         

      Ружицької».(Слабшим учням).

3.   Намалювати малюнок до будь-якого твору(за бажанням).

 



Пошук
Календар
«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Архів записів
Друзі сайту
  • Кухар А.К. вчитель початкових класів Гаївської ЗОШ-сад
  • Розклад погоди у Гайовому
  • Місце знаходження села
  • Офіційний сайт м.Бар
  • Відправити бесплатні СмС на Київстар/Діджус/Білайн
  • Copyright MyCorp © 2024Конструктор сайтів - uCoz