Субота, 20.04.2024, 14:38
ГаївськаЗОШ-сад І-ІІ ступенів
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Мої статті [9]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 60
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Головна » Статті » Мої статті

Матеріали виступу на районній конференції по здоров"язберігаючих технологіях
Поняття “здоров’язберігаючі технології” об’єднує в собі всі напрями діяльності загальноосвітнього закладу щодо формування, збереження та зміцнення здоров’я учнів. Під здоров’язберігаючими технологіями вчені пропонують розуміти: • сприятливі умови навчання дитини в школі; • оптимальну організацію навчального процесу; • повноцінний та раціонально організований руховий режим. Слід зазначити, що впровадження здоров’язберігаючих освітніх технологій пов’язано з використанням медичних, соціально-адаптованих, екологічних здоров’язберігаючих технологій та технологій забезпечення безпеки життєдіяльності. Сутність здоров’язберігаючих та здоров’яформуючих технологій постає в комплексній оцінці умов виховання і навчання, які дозволяють зберігати наявний стан учнів, формувати більш високий рівень їхнього здоров’я, навичок здорового способу життя, здійснювати моніторинг показників індивідуального розвитку, прогнозувати можливі зміни здоров’я і проводити відповідні психолого-педагогічні, корегувальні, реабілітаційні заходи з метою забезпечення успішності навчальної діяльності та її мінімальної фізіологічної “вартості”, поліпшення якості життя суб’єктів освітнього середовища. Аналіз класифікацій існуючих здоров’язберігаючих технологій дає можливість виокремити такі типи: здоров’язберігаючі – технології, що створюють безпечні умови для перебування, навчання та праці в школі та ті, що вирішують завдання раціональної організації виховного процесу, відповідність навчального та фізичного навантажень можливостям дитини; оздоровчі – технології, спрямовані на вирішення завдань зміцнення фізичного здоров’я учнів, підвищення потенціалу здоров’я: фізична підготовка, фізіотерапія, аромотерапія, загартування, гімнастика, масаж, фітотерапія, музична терапія; технології навчання здоров’ю – гігієнічне навчання, формування життєвих навичок (керування емоціями, вирішення конфліктів тощо), профілактика травматизму та зловживання психоактивними речовинами, статеве виховання. Ці технології реалізуються завдяки включенню відповідних тем до предметів загально-навчального циклу, введення до варіативної частини навчального плану нових предметів, організації факультативного навчання та додаткової освіти; виховання культури здоров’я – виховання в учнів особистісних якостей, які сприяють збереженню та зміцненню здоров’я, формуванню уявлень про здоров’я як цінність, посиленню мотивації на ведення здорового способу життя, підвищенню відповідальності за особисте здоров’я, здоров’я родини. Мною наведено одну з деяких запропонованих науковцями класифікацій здоров’язберігаючих освітніх технологій. Однак слід зазначити, що поняття “здоров’язберігаюча” можна віднести до будь-якої педагогічної технології, яка в процесі реалізації створює необхідні умови для збереження здоров’я основних суб’єктів освітнього процесу – учнів та вчителів. І саме головне, що будь-яка педагогічна технологія має бути здоров’язберігаючою. Знання, володіння і застосування здоров’язберігаючих технологій є важливою складовою професійної компетентності сучасного педагога. Учителі школи у тісному взаємозв’язку з учнями, батьками, медичним працівником, усіма тими, хто зацікавлений у збереженні і зміцненні здоров’я дітей, спроможні створити здоров’язберігаюче освітнє середовище, центром якого є – Школа сприяння здоров’ю. Гуманізація та демократизація освіти відкривають перед учителем широкі можливості для розкриття творчого потенціалу у вирішенні проблем шкільної фізичної культури. Наші вчителі отримали можливість вибору шляхів організації навчально-виховного процесу. Відповідно до матеріальної бази школи - саду, регіональних і кліматичних умов проживання, підготовленості учнів, враховуючи їхні інтереси та здібності, вчителі мають змогу вибирати і застосовувати різноманітні засоби і методи розвитку фізичних якостей учнів, навчання рухових дій, вирішення виховних і оздоровчих завдань. Щоб збільшити рухову активність школярів, зміцнити їхнє здоров'я засобами фізичної культури, підвищити фізичну підготовленість у нашому навчальному закладі на базі дошкільної групи відкрито ігрову кімнату „Країна здоров'я" для учнів початкових класів та дошкільнят. У цій кімнаті вчителями та вихователями проводяться години здоров'я, змагання між класами, свята, бесіди. В ігровому куточку є столи з настільними іграми (шахи, шашки, конструктори і ін.), полички з іграшками, великий килим. Причому, іграшки домашні, свої улюблені, які є частиною теплої домашньої атмосфери, домашнього комфорту. Вони „підтримують" дитину у складній емоційній ситуації, розважають у грі. На килимку діти можуть гратися під час перерви, проводити фізкультурні паузи. Це дає змогу дитині змінювати позу після сидіння, розвивається моторика рук, ніг. В іншому куточку кімнати стоять столики з стільчиками, де діти можуть розвивати свої здібності, інтереси із малювання, ліплення. Тут є дощечки, пластилін, фарби, альбоми, кольорові олівці, природній матеріал, клей. Тут діти розвивають моторику рук, одержують емоційне задоволення, розвивають зорову і механічну пам'ять . Виставка робіт учнів розміщена поруч. Кожна дитина може порівняти свою роботу з іншою, показати друзям, батькам. Так вчителі розвивають фантазію, уяву, різні види пам'яті. В школі зібрано багато роздаткового інвентаря (м'ячі, скакалки, обручі, мішечки з піском та сіллю, килимки з каштанів та ін.). Школярі охоче використовують цей інвентар для зняття втоми, для запобігання порушення постави, плоскостопості, для розвитку основних фізичних якостей та рухових здібностей. Тут виховуються морально-вольові і психологічні якості особистості. Крім цього можна пограти в теніс, настільний футбол. Класоводи в своїх класних кімнатах створили ігрові куточки, наповнили їх настільними іграми, пізнавальною літературою. У рухливих іграх, спортивних діях колективного характеру виховується почуття дружби, готовності до взаємодопомоги. Досягнення успіхів дає дітям позитивні емоції і розвиває наполегливість. Бадьоре самопочуття, відсутність захворювань сприяють веселому настрою, прагненню до творчості. Тому тут подбали про музичний супровід. Адже правильно дібраний музичний супровід у сучасних ритмах викликає у дітей бажання рухатися, насичує емоційне забарвлення. Здоров'я - неоціненний скарб. Адже тільки здоровий має добрий фізичний, психічний і духовний стан. У вихованні в учнів інтересу до занять фізичною культурою велике значення мало тісне співробітництво школи і сім'ї. Вчителі допомагали батькам здобути необхідні методичні знання, заохочували батьків до створення ігрових куточків. Внаслідок цілеспрямованої роботи у багатьох сім'ях діти разом з батьками почали виконувати ранкову гігієнічну гімнастику, самостійно займатися фізичними вправами, іграми. У школі є справжні центри фізичного розвитку учнів. Це – спортивна зала та спортивна кімната, де проходять уроки фізичної культури, заняття дошкільної групи, гуртків та секцій. Обладнано фітобар. У фітобарі є аптечні збори лікарських рослин. Назву «Калина» обрано не випадково, адже саме калина є символом рідної землі, отчого краю, батькової хати. Це - символ безсмертя, невіддільний від життя. Фітобар працює за графіком, складеним медсестрою ФАПу. Відвідувачі фітобару впевнені, що цілюща дія лікарських рослин допоможе їм перемогти хворобу. Фізичне удосконалення, збільшення рухової активності дітей здійснюється шляхом успішної діяльності секцій волейболу, настільного тенісу. В практиці роботи вчителів впровадження фізкультхвилинок, фізкультурних пауз, під час яких використовуються комплекси вправ для учнів різновікових груп. Традицією в школі стало проведення колективних спортивних заходів та тижнів здоров'я, під час яких проводяться: змагання, дні здоров'я, години здоров'я, естафети, рухливі перерви, конкурси малюнків, плакатів, санітарних бюлетенів, щодо формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя учнів. Користуються популярністю театрально-інформаційні виступи шкільної екологічної агітбригади . Отже, як бачите, в школі використано можливості які сприяють поряд із навчально – виховним процесом зміцнити та покращити здоров’я наших дітей. Ми стараємося виховати в дітей розуміння того, що людина постійно саморозвива-ється, стаючи творцем власного життя. А найвища його цінність – здоров’я, за яке вона відповідає особисто, а тому має його берегти.
Категорія: Мої статті | Додав: shkola (28.03.2010)
Переглядів: 835 | Теги: немає | Рейтинг: 1.5/2
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Друзі сайту
  • Кухар А.К. вчитель початкових класів Гаївської ЗОШ-сад
  • Розклад погоди у Гайовому
  • Місце знаходження села
  • Офіційний сайт м.Бар
  • Відправити бесплатні СмС на Київстар/Діджус/Білайн
  • Copyright MyCorp © 2024Конструктор сайтів - uCoz