Патріотизм
– це глибинне усвідомлення індивідом своєї єдності з Батьківщиною як окремою
духовною, суспільно-політичною, економічною, культурною, територіальною цілісністю. Визнання себе часткою цієї
цілісності породжує явище патріотизму. Непатріотичних держав і – націй просто
не існує.
Краєзнавству належить провідна роль у формуванні духовності.
Шкільне краєзнавство як одна з ланок навчально-виховної роботи має
географічний, історичний, літературний, етнографічний, фольклорний,
природознавчий та інші напрями .
Краєзнавча
робота, яка проводиться членами гуртка під час екскурсій і
туристських походів, є найбільш ефективною формою вивчення рідного краю.
У процесі вивчення свого краю проводиться комплексне
дослідження території. На заняттях гуртка належна
увага приділяється темам «Населення області», «Охорона природи», «Топоніміка та
мікротопоніміка . Краєзнавство всебічно розвиває світогляд учнів,
прищеплює їм навички дивитися на світ очима дослідника. Завдяки краєзнавчим
спостереженням відбувається активне
засвоєння гуртківцями навчального матеріалу і набуття ними навичок, необхідних у житті. Багатогранне
і різноманітне життя рідного краю дає невичерпний цікавий наочний матеріал для
навчання і виховання дітей, допомагає поєднувати теорію з практикою.
Кожний
напрямок роботи гуртка має власний об’єкт вивчення і є самостійною системою
краєзнавчої роботи в школі.
Гарних результатів приносить проведення з гуртківцями туристських походів,
екологічних експедицій, проведення дослідницько-пошукової роботи, виховних
заходів .
Учасники екологічних походів проводять експертизу водойм, займаються
очищенням джерел, вивчають фауну і флору та здійснюють пошук шляхів їх
збереження. Учні записують народні легенди, спогади старожилів про минуле. Це
духовно збагачує молодь, сприяє пізнанню і збереженню нею загальнолюдських цінностей,
формуванню національної свідомості.
|